Powitanie
Podczas powitania, niezależnie czy ma ono miejsce w trakcie bardzo ważnego spotkania służbowego, podejmowania nowego klienta czy codziennego spotkania dwójki pracowników danej firmy, obowiązują konkretne zasady. Oczywiście, różnorodnych sposobów na powitanie, istnieje naprawdę wiele. W przypadku relacji zawodowych warto jednak zachowywać powściągliwość, zwłaszcza na samym początku kariery. Jeśli nawet osoba, z którą ma się do czynienia, sprawia wrażenie bardzo wyluzowanej, nie powinno się być przesadnie bezpośrednim, gdyż może to zostać poczytane za spory nietakt.
Wiele osób ma problem z ustaleniem, kto właściwie powinien jako pierwszy pozdrowić towarzysza bądź współpracownika. Oczywiście, istnieje pewna niepisana zasada, że podwładny zawsze jako pierwszy mówi „dzień dobry” szefowi. Wyjątków nie stanowi nawet sytuacja, gdy pracownik jest dużo starszy od przełożonego i z racji wieku należy mu się szacunek (chyba że sam szef postanowi inaczej). Jeśli natomiast chodzi o klienta, każdy pracownik firmy, niezależnie od tego, jaką pozycję w niej zajmuje, powinien odezwać się jako pierwszy – to w końcu to klient jest tutaj jednostką ważniejszą, a dane przedsiębiorstwo zamierza pozyskać jego względy.